Algemene voorwaarden
1. Definities |
|
1.1 |
KaperGerlings: KaperGerlings is een officieel handelsmerk, kantoorhoudende te Doorn, Van Heemskercklaan 38, 3941 WG Doorn. Geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer 65512154. |
1.2 |
Leverancier: KaperGerlings, al dan niet in samenwerking met één of meer natuurlijke of rechtspersonen. In deze voorwaarden zal KaperGerlings worden genoemd als “Leverancier”. |
1.3 |
Activiteit: Leergangen, cursussen, trainingen, lezingen, studiedagen en excursies worden in deze voorwaarden als “Activiteit” omschreven, als de voorwaarden voor alle activiteiten gelijk zijn.
|
1.4 |
Maatwerk: Dienst die wordt verzorgd volgens specificaties van de Opdrachtgever, die niet vooraf geformuleerd zijn en die worden georganiseerd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Opdrachtgever. |
1.5 | Inschrijving: Het opgeven van deelname aan een Activiteit, waarbij de data en tijden waarop, de vorm waarin en mogelijke de locatie waar de Activiteit plaatsvindt al zijn vastgelegd. |
1.6 | Offerte: Een formeel aanbod van de Leverancier op verzoek van een klant tot het organiseren van Maatwerk. |
1.7 |
Deelnemer: de partij (rechtspersoon of natuurlijk) voor wie de Activiteit onder deze voorwaarden wordt uitgevoerd. |
1.8 |
Opdrachtgever: de partij (rechtspersoon of natuurlijk) voor wie maatwerk onder deze voorwaarden wordt uitgevoerd. |
1.9 |
Partner: Eventuele samenwerkende partijen of subcontractors. |
1.10 |
Versie: Deze versie is C0110-2 2019 d.d. 01-04-2020 |
2. Toepasselijkheid |
|
2.1 |
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van de leverancier, op alle tussen leverancier en de deelnemer gesloten overeenkomsten, alsmede op alle (rechts-) handelingen ter voorbereiding c.q. ter uitvoering van deze overeenkomsten en diensten. |
2.2 |
Toepasselijkheid van enige algemene voorwaarden of bedingen van Deelnemer wordt uitdrukkelijk uitgesloten. |
2.3 |
Wijzigingen van c.q. aanvullingen op deze voorwaarden en/of de overeenkomst zijn alleen van kracht indien en voor zover deze door Leverancier schriftelijk zijn bevestigd. |
2.4 |
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Leverancier en Deelnemer ten aanzien van het opdracht geven tot of de deelname aan een Activiteit. |
2.5 |
Deze voorwaarden zijn nadrukkelijk niet van toepassing op alle overeenkomsten tussen Leverancier en Deelnemer, als binnen de overeenkomst een reis is opgenomen.
|
2.6 |
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen bindend als zij schriftelijk zijn bevestigd door de Leverancier. |
3. Totstandkoming overeenkomst |
|
3.1 |
De overeenkomst tussen Leverancier en Deelnemer komt tot stand als aan een van de volgende voorwaarden wordt voldaan: |
3.1.1 |
als de Deelnemer het daartoe bestemde inschrijving- of aanmeldingsformulier ondertekent op fysiek papier of digitaal formulier. |
3.1.2 | als de Deelnemer het daartoe bestemde inschrijving-, aanmeldings- of aankoopformulier digitaal invult, daarbij de daarvoorbestemde vakken afvinkt dat Deelnemer akkoord gaat met de Algemene voorwaarden en het privacy en cookie beleid en het formulier digitaal verzend door op de daarvoor bestemde digitale knop te klikken. |
3.1.3 |
door schriftelijke bevestiging door Leverancier aan de Deelnemer in navolging van diens opdracht of aanmelding per e-mail voor een Activiteit. |
3.1.4 |
door gezamenlijke ondertekening van de schriftelijke bevestiging van Leverancier en Deelnemer. |
3.1.5 |
als de offerte binnen de gestelde geldigheidsduur, door Deelnemer ondertekend naar Leverancier is gestuurd. |
3.1.6 |
als de Deelnemer het voor de activiteit verschuldigde bedrag geheel of gedeeltelijk op rekening van de Leverancier heeft geboekt. |
3.2 |
De bovengenoemde overeenkomst bij punt 3.1 en onderliggende punten 3.1.1 tot en met 3.1.5, is pas definitief, wanneer de Leverancier Deelnemer of Opdrachtgever schriftelijk of per e-mail geïnformeerd heeft dat de in de overeenkomst vermelde Activiteit definitief gaat plaatsvinden. |
3.3 |
Offertes en/of prijsopgaven van Leverancier zijn niet bindend en dienen als een uitnodiging tot het plaatsen van een opdracht of deelname aan een Activiteit. |
3.4 |
De offerte is 14 kalenderdagen geldig, tenzij anders is overeengekomen. |
3.5 |
Na afloop van de geldigheidsduur kunnen geen rechten meer worden ontleend aan de offerte. |
4. Ziekte en vervanging |
|
4.1 |
Bij ziekte en/of verhindering van een docent zal Leverancier – voor zover mogelijk – voor gelijkwaardige vervanging zorgdragen. |
4.2 |
Indien vervanging niet mogelijk blijkt te zijn, zal Leverancier de Deelnemer zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte brengen en met een voorstel voor alternatieve data komen waarop de betreffende Activiteit alsnog zal worden gegeven. |
4.3 |
In geval van ziekte en/of verhindering van een docent: |
4.3.1 |
heeft de Deelnemer geen recht op een (schade)vergoeding. |
4.3.2 |
Leverancier zal geen extra kosten in rekening brengen voor de verzorging van vervangende activiteitenuren- of dagen voortvloeiende uit ziekte en/of verhindering van een docent. |
4.3.3 |
heeft de Deelnemer geen recht op restitutie van of korting op het factuurbedrag. |
4.4 |
Een Deelnemer kan niet kosteloos een geplande Activiteit annuleren of tussentijds beëindigen vanwege de uitval van een docent. |
5. Locatie en vorm |
|
5.1 |
Leverancier houdt zich het recht voor de voorgestelde locatie waar een Activiteit plaats vindt, te wijzigen zonder restitutie van het verschuldigde bedrag aan Deelnemer, onder voorwaarde dat: |
5.1.1. |
De gewijzigde locatie zich binnen dezelfde gemeentegrenzen bevindt als de eerder voorgestelde locatie. |
5.2 |
Leverancier houdt zich het recht voor de voorgestelde vorm waarin een Activiteit wordt uitgevoerd te wijzigen, wanneer door overmacht, zoals vermeldt in punt 11, de Activiteit niet in zijn oorspronkelijk vorm kan worden uitgevoerd, zonder restitutie van het verschuldigde bedrag aan de Deelnemer. |
5.2.1 |
Leverancier kan de voorgestelde vorm van een Activiteit zoals hierboven gesteld wijzigen in de volgende vormen:
|
5.2.2 |
Indien de oorspronkelijke Activiteit een koffie, thee en/of een lunch arrangement bevatte en door de wijziging naar een andere vorm een koffie, thee en/of lunch arrangement niet verzorgd kan worden, dan ontvangt Deelnemer restitutie van de volgende bedragen:
|
6. Privacy |
|
6.1 |
Leverancier, zijn personeel en/of voor Leverancier werkzame personen zullen de door de Deelnemer verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen. Leverancier conformeert zich daarbij aan de geldende privacywetgeving. |
7. Materiaal en eigendomsrecht |
|
7.1 |
Alle intellectuele eigendomsrechten, inclusief het auteursrecht, die betrekking hebben op het door Leverancier verstrekte en samengestelde onderwijsmateriaal liggen bij Leverancier. Niets uit deze uitgaven mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt zonder schriftelijke toestemming van Leverancier. |
7.2 |
Op Onderwijsmateriaal dat niet door de Leverancier is ontwikkeld, gelden de voorwaarden en verplichtingen die door de auteursrechthebbende op deze materialen zijn opgelegd. Leverancier is niet aansprakelijk voor acties voortvloeiend uit deze voorwaarden, eigendomsrechten en auteursrechten. |
8. Betalingsvoorwaarden |
|
8.1 |
Het betalingstermijn van Leverancier voor facturen is 14 kalenderdagen na factuurdatum en dient minimaal één dag voor de geplande startdatum van de Activiteit door de Leverancier ontvangen te zijn. |
8.2 |
Indien de Deelnemer het verschuldigde bedrag niet binnen de gestelde betalingstermijn volledig heeft betaald, deelt Leverancier hem dit schriftelijk mee door middel van een herinneringsbrief of per e-mail. Indien de Deelnemer niet binnen de in de herinneringsbrief of e-mail gestelde termijn het verschuldigde bedrag volledig heeft betaald, is de Deelnemer zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. |
8.3 |
De Deelnemer is, onverminderd zijn overige verplichtingen, vanaf de vervaldatum van de factuur tot aan de dag van de volledige voldoening, wettelijke rente verschuldigd over de nog openstaande bedragen. |
8.4 |
Indien een Deelnemer niet binnen de gestelde termijn betaalt, komen alle extra kosten die Leverancier moet maken om het aan Leverancier toekomende bedrag te innen, voor rekening van de Deelnemer. Deze kosten bedragen ten minste 10% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van € 50,00 |
8.5 |
In geval van (voorlopige) surseance van betaling, faillissement, stillegging of liquidatie van (het bedrijf van) de Deelnemer, zullen alle overeenkomsten van rechtswege zijn ontbonden, tenzij Leverancier binnen een redelijke tijd aangeeft nakoming van (een deel van) de overeenkomst te verlangen. |
9. Annulering |
|
9.1 |
Een tot stand gekomen overeenkomst kan niet eenzijdig door de Deelnemer worden ingetrokken, ongeacht of deze reeds is bevestigd door Leverancier. Indien de Deelnemer een tot stand gekomen overeenkomst wenst te annuleren zal een daartoe verzoek schriftelijk of per e-mail aan de leverancier dienen te worden gedaan. |
9.2 |
De Leverancier kan een verzoek tot annulering van een tot stand gekomen overeenkomst inwilligen onder de voorwaarde dat in ieder geval aan de navolgende annuleringsvoorwaarden wordt voldaan: |
9.2.1 |
Bij annulering tot uiterlijk 21 kalenderdagen voor de vastgestelde startdatum van de Activiteit is de annulering kosteloos. |
9.2.2 |
Bij annulering binnen een termijn van 21 werkdagen of minder voor aanvang van de Activiteit is het volledige deelnamebedrag verschuldigd en wordt er geen restitutie verleent. |
9.3 |
Een Deelnemer kan zijn over haar plaats afstaan aan een iemand anders. Dit moet minimaal 24 uur voor de startdatum en tijd van de Activiteit schriftelijk of per e-mail worden doorgegeven aan de Leverancier. |
9.4 |
Annuleringen en kunnen alleen schriftelijk worden opgegeven en deze dienen voor boven gestelde termijn in bezit te zijn van Leverancier |
9.5 |
Indien een activiteit door omstandigheden door een Partner wordt uitgevoerd, kunnen in afwijking van het bovenstaande, de annuleringsvoorwaarden van de Partner van toepassing zijn. |
9.6 |
Tot stand gekomen Opdrachten, Inschrijvingen of overeenkomsten voor Activiteiten die binnen 21 kalenderdagen worden uitgevoerd, kunnen niet meer geannuleerd worden. |
10. Wijzigingen |
|
10.1 |
Een tot stand gekomen overeenkomst kan niet eenzijdig door de Deelnemer worden gewijzigd, ongeacht of deze reeds is bevestigd door Leverancier. Indien de Deelnemer een tot stand gekomen overeenkomst wenst te wijzigen, zal een daartoe een schriftelijk verzoek aan de Leverancier dienen te worden gedaan. |
10.2 |
De Leverancier kan een verzoek tot wijziging binnen een tot stand gekomen overeenkomst inwilligen zonder kosten, onder de voorwaarde dat in ieder geval aan de navolgende wijzigingsvoorwaarden wordt voldaan: |
10.2.1 |
De wijzigingen betreffen één van de volgenden:
|
10.3 |
Als de Deelnemer de geboekte Activiteit op een andere datum wil deelnemen dan de datum waarvoor de boeking heeft plaatsgevonden, dan is dat mogelijk onder de volgende wijzigingsvoorwaarden:
|
10.4 |
Wijzigingen kunnen alleen schriftelijk of per e-mail worden opgegeven en deze dienen voor boven gestelde termijnen in bezit te zijn van Leverancier. |
10.5 |
Indien een activiteit door omstandigheden door een Partner van Leverancier wordt uitgevoerd, kunnen in afwijking van het bovenstaande, de wijzigingsvoorwaarden van de Partner van toepassing zijn. |
10.6 |
Tot stand gekomen overeenkomsten voor boekingen die binnen 21 kalenderdagen worden uitgevoerd, kunnen niet meer gewijzigd worden. |
11. Maatwerk |
|
11.1 |
De artikelen 9 en 10 zijn niet van toepassing op een tot stand gekomen overeenkomst met Maatwerk. |
11.2 |
Een tot stand gekomen overeenkomst met Maatwerk kan niet eenzijdig door de Opdrachtgever worden gewijzigd, ongeacht of deze reeds is bevestigd door Leverancier. Indien de Opdrachtgever een tot stand gekomen overeenkomst wenst te wijzigen, zal een daartoe een schriftelijk verzoek aan de Leverancier dienen te worden gedaan. |
11.3 |
De Leverancier kan een verzoek tot wijziging aan Maatwerk binnen een tot stand gekomen overeenkomst inwilligen onder de voorwaarde dat in ieder geval aan de navolgende wijzigingsvoorwaarden wordt voldaan: |
11.3.1 |
Als door de wijziging of annulering reeds gemaakte kosten niet ongedaan kunnen worden gemaakt, dan zijn deze kosten volledig voor rekening van de Opdrachtgever. Onder deze kosten zijn de volgende posten opgenomen:
|
11.4 |
Wanneer door wijzigingen de kosten voor het organiseren van de Activiteit stijgen boven het de offerte benoemde bedrag van de specifieke kostenposten, dan wordt de meerprijs aan de Opdrachtgever doorberekend. |
11.5 |
Bij wijzigingen binnen een termijn van 30 tot 21 kalenderdagen voor aanvang van de afgesproken startdatum van de Activiteit omschreven in het Maatwerk, wordt een vergoeding van minimaal 50% (exclusief btw) in rekening gebracht van het geoffreerde bedrag, waarbij minimaal de in artikel 11.3.1 genoemde kosten gedekt moeten zijn. |
11.6 |
Bij annulering binnen een termijn van 21 kalenderdagen of minder voor aanvang van de Activiteit is het volledige bedrag verschuldigd. Eenmaal verschoven Activiteiten kunnen niet nog een keer verschoven of geannuleerd worden. |
11.7 |
Wijzigingen kunnen alleen schriftelijk worden opgegeven en deze dienen voor boven gestelde termijnen in bezit te zijn van Leverancier |
11.8 |
Indien een activiteit door omstandigheden door een Partner van Leverancier wordt uitgevoerd, kunnen in afwijking van het bovenstaande, de wijzigingsvoorwaarden van de Partner van toepassing zijn. |
11.9 |
Tot stand gekomen overeenkomsten voor boekingen die binnen 21 kalenderdagen worden uitgevoerd, kunnen niet meer gewijzigd worden. |
12. Overmacht |
|
12.1 |
Als Leverancier door overmacht niet aan haar verplichting aan de Deelnemer kan voldoen, kan de nakoming van die verplichting opgeschort worden voor de duur van de overmachtstoestand. In dit geval zal Leverancier de Deelnemer zo spoedig mogelijk in kennis stellen van de overmachtstoestand. |
12.2 |
Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Leverancier onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens Deelnemer geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Leverancier kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de overeenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden worden ook gerekend: oorlog, onlusten, overstroming, brand, stakingen, uitsluitingen, blokkade, oproer, stagnatie of andere problemen bij de productie bij leverancier of haar toeleveranciers, problemen bij het eigen of door derden verzorgde transport, devaluatie, verhoging van invoerrechten en/of accijnzen en/of belastingen, maatregelen van enige overheidsinstantie, het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunning, ongevallen, ziekte en computerstoringen; dit alles zowel bij leverancier als op de locatie waar de training plaatsvindt. |
12.3 |
Duurt de overmachtstoestand 7 dagen of langer, dan hebben beide partijen het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtssituatie dit rechtvaardigt. |
12.4 |
Ingeval van overmacht heeft Deelnemer geen recht op enige (schade-)vergoeding, ook niet als Leverancier als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben. |
13. Garantie en klachten |
|
13.1 |
Leverancier zal de activiteiten en/of diensten leveren wat met de Deelnemer is afgesproken. Klachten dienen onmiddellijk na constatering van de gebreken aan Leverancier te worden gemeld. Op voorwaarde dat tijdig en correct is geklaagd en genoegzaam is aangetoond dat de Activiteiten en/of overige diensten niet voldoen aan wat is overeengekomen, zal Leverancier deze Activiteiten en/of overige diensten opnieuw deugdelijk uitvoeren. Door deze laatstgenoemde actie heeft de Leverancier daarmee aan haar verplichtingen jegens de Deelnemer volledig voldaan. |
14. Restitutie |
|
14.1 |
Mocht Leverancier op eigen initiatief en buiten een overmacht zoals benoemd in artikel 11 of zonder een vervanging te vinden zoals benoemd in artikel 4, een meerdaagse activiteit vroegtijdig beëindigen, dan ontvangt Deelnemer de betaalde deelnemersbijdrage naar rato terug, berekend over het deel van de Activiteit dat niet geleverd is. |
15. Toepassing recht en bevoegdheden |
|
15.1 |
Op deze voorwaarden en alle door Leverancier geleverde diensten is Nederlands recht van toepassing. |
15.2 |
Als er geschillen ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst of deze voorwaarden zullen, voor zover niet anders door de wet dringend voorgeschreven, zijn onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter te Utrecht, met dien verstande dat Leverancier het recht heeft vorderingen, al dan niet gelijktijdig, tegen Deelnemer aanhangig te maken bij andere rechterlijke colleges die bevoegd zijn van dergelijke vorderingen kennis te nemen. |
- Einde van de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden activiteiten KaperGerlings - |
Privacy en cookiebeleid
Privacy
Integer omgaan met informatie van onze klanten vinden we erg belangrijk. De ander behandelen zoals we ook zelf behandeld zouden willen worden is een van onze kernwaarden. We voelen ons verantwoordelijk voor jouw gegevens die jij bij inschrijving voor of informatieaanvraag over onze activiteiten aan ons geeft en gaan vertrouwelijk met jouw gegevens om.
Met het onderstaande privacy en cookiebeleid informeren we je welke gegevens, waarom en hoe we deze verzamelen, zodat we jou beter tot dienst kunnen zijn. Dit privacy beleid geldt overigens alleen voor de diensten van KaperGerlings. Niet voor externe bronnen of websites. Bij gebruik van onze website geef je aan dat je ons cookie en privacy beleid accepteert.
Verzamelen en opslaan van jouw gegevens
Zoals boven beschreven zullen we ervoor zorgen dat jouw persoonlijke gegevens bij ons veilig zijn. Bij KaperGerlings worden persoonsgegevens opgeslagen die wij van jou ontvangen. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens die KaperGerlings ontvangt bij jouw aanmelding voor een cursus, lezing, studiedag, excursie, reis of nieuwsbrief. Ook wanneer je telefonisch contact met ons hebt, per post of e-mail contact met ons zoekt of een informatieaanvraag doet, verzamelen wij gegevens van je. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens:
- Naam (voor- en achternaam), adres en overige contactgegevens.
- Gegevens met betrekking tot de activiteit waarvoor jij je hebt aangemeld, inclusief betalingsgegevens.
- Jouw feedback en evaluatie over de activiteit en overige informatie die je geeft (tenzij je deze informatie anoniem met ons deelt).
- Aantekeningen die wij maken tijdens contactmomenten.
- Persoonsgegevens in het kader van jouw activiteit, zoals jouw aanwezigheid, eventuele resultaten en of je de activiteit hebt afgerond.
Gebruik van jouw gegevens
De persoonsgegevens die wij verzamelen en opslaan worden gebruikt voor de volgende doelen:
- Registratie en administratieve afhandeling van jouw deelname aan de door jou gekozen activiteit.
- Verzorging van de door jou gekozen activiteit.
- Analyses uitvoeren op onze website en jouw evaluaties, zodat wij onze activiteiten en dienstverlening kunnen verbeteren.
- Advies geven over een te volgen activiteit.
- Je op de hoogte te houden van al onze producten en diensten.
- Je de door jou gevraagde documenten/inlichtingen te sturen en op jouw vragen te reageren.
- Van de Belastingdienst moeten wij onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
Toelichting
- In analyses van onze websiteprestaties en algemene bedrijfsresultaten zijn persoonsgegevens geanonimiseerd. Je bent daardoor onherkenbaar in deze analyses.
- Indien je onze activiteiten beoordeelt, dan kun je dit doen op basis van anonimiteit.
- Persoonlijke evaluaties van docenten en activiteiten, ingevuld door activiteitdeelnemers, worden op basis van anonimiteit en gemiddelde eindresultaten gedeeld met docenten, begeleiders en trainers.
Delen van jouw gegevens
- Jouw persoonsgegevens worden niet gedeeld met andere organisaties, personen of uitgewisseld met databases buiten onze organisatie zonder jouw toestemming. Indien wij jouw gegevens wel moeten delen om de activiteit te laten plaatsvinden, dan wordt actief om jouw toestemming gevraagd.
- Jouw contactgegevens worden met onze nieuwsbrief aanbieder gedeeld als je je hebt geabonneerd op onze nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden van deze nieuwsbrief.
- Wanneer je je voor een reis bij ons aanmeldt, dan worden jouw gegevens gedeeld met onze reispartner SRC Reizen. Wanneer dit het geval is, dan word je specifiek om toestemming gevraagd om de gegevens die noodzakelijk zijn voor deelname aan de reis te delen met SRC Reizen.
- Wanneer jij betaalt met iDEAL via onze website, dan worden jouw bankgegevens gedeeld met Mollie, de organisatie die voor ons de bankbetalingen verzorgt. Deze gegevens worden bewaard voor de duur zoals binnen juridische kaders is vastgelegd. Voor meer informatie over Mollie, verwijzen wij u door naar www.mollie.com/nl/
Nieuwsbrief en abonneebestand
Met onze nieuwsbrief informeren wij geïnteresseerden over nieuws op het gebied van onze diensten en alles wat daarmee te maken heeft. Jouw e-mailadres wordt alleen aan de lijst van abonnees toegevoegd, als jij hier toestemming voor geeft. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee jij je kunt afmelden en/of jouw voorkeuren kunt aanpassen.
Onlinecursussen en lezingen
Voor onze onlinecursussen en lezingen, waarbij jij en de docent via video met elkaar in verbinding staan, maken wij gebruik van het platform WebEx van het Amerikaanse bedrijf Cisco. Wanneer je deelneemt aan een activiteit dat via dit platform wordt verzorgd, moet je akkoord gaan met de algemene, privacy en cookievoorwaarden van WebEx. De colleges en lezingen die je met dit platform volgt, worden niet opgeslagen, niet gedeeld met anderen die voor jou niet zichtbaar zijn en anderen kunnen niet met jouw computer meekijken. Het enige dat je deelt met de docent en de medecursisten of deelnemers aan de lezing is jouw naam. Daarin ben jij vrij om jouw voornaam of jouw voornaam en achternaam te laten zien. Met WebEx deel je jouw e-mailadres, zodat wij zeker zijn dat niemand die niet hoort deel te nemen aan de cursus of lezing kan deelnemen.
Beveiliging en bewaartermijn van jouw gegevens
Wij beschermen jouw persoonsgegevens tegen misbruik en toegang door ongeautoriseerde personen via de technieken die daarvoor beschikbaar zijn op dit moment. Middelen die wij bijvoorbeeld inzetten zijn encryptie van gegevens, toegangscontrole tot onze locatie en het beperken van de groep medewerkers en hun niveau tot de specifieke gegevens, enzovoort).
- Onze website maakt gebruik van SSL-verbinding, waardoor de informatie die jij naar ons doorgeeft via onze website en wij naar jouw teruggeven in beeld, aan beide kanten is versleuteld en daarmee voor hackers en andere kwaadwillende moeilijk te traceren is.
- Wij bewaren gegevens van inactieve klanten voor 7 jaren.
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
Jouw rechten
Jouw gegevens blijven van jou. Je kunt gratis jouw gegevens inzien, verbeteren en bijwerken. Ook als jij deze wilt verwijderen of het gebruik wilt beperken. Jouw e-mailvoorkeuren met betrekking tot onze nieuwsbrief kun je altijd zelf aanpassen doormiddel van een link onderaan elke nieuwsbrief die wij versturen. En wil je geen cookies meer van onze website? Ook dat kun je zelf regelen, in ons cookiestatement lees je hoe je dat doet.
Wil je jouw gegevens opvragen, inzien, verbeteren of verwijderen? Laat het ons weten per post, e-mail of per telefoon. KaperGerlings controleert voordat de gegevens verwijderd worden, of dit (wettelijk) al is toegestaan. Facturatie informatie moet in opdracht van de Belastingdienst bijvoorbeeld 7 jaar lang worden opgeslagen. Je ontvangt van ons binnen 4 weken bericht wanneer de door jou aangegeven persoonsgegevens verwijderd worden of zijn.
Omdat wij zeker willen weten dat jij écht jij bent, kunnen we om aanvullende informatie van je vragen om jouw identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken. Zo voorkomen wij dat jouw gegevens onbedoeld toch bij iemand anders belanden.
Onze contactgegevens
Als je jouw gegevens wilt opvragen, wijzigen of hierover vragen wilt stellen, dan kun je contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens.
Bellen: 0343 70 10 46
E-mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Per post: Van Heemskercklaan 38, 3941 WG Doorn
Gebruik en werking van cookies
Op onze website maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die automatisch op jouw computer komen te staan wanneer je onze website gebruikt. Dankzij cookies hoeft je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je bij ons terugkomt. Daardoor kun je sneller door onze website browsen. Bovendien helpen ze ons inzien hoe jij onze site gebruikt en hoe wij de website beter en klantvriendelijker kunnen maken.
Ook maken we gebruik van Javascript. Dit script helpt bij het verwerken van informatie in onze inschrijfformulieren en informatieaanvragen. Net als cookies, kun je ook het javascript uitschakelen. Daarbij kan het zijn, dat onze website dan niet optimaal werkt of bij sommige onderdelen zelfs helemaal niet meer werken.
Cookie-instellingen aanpassen
Je kunt jouw browser zo instellen dat je een waarschuwing krijgt als de website cookies gebruikt en deze op jouw computer wil plaatsen. Ook kun je cookies volledig blokkeren. Hoe je dit doet, staat in deze uitleg door de Consumentenbond. Als je cookies blokkeert, kan het wel zijn dat de website niet optimaal werkt.
Ook kun je ervoor kiezen om op onze website specifieke cookies wel of niet toe te staan. Bij jouw eerste bezoek aan onze website, vragen wij welke cookies wij mogen plaatsen. Je kunt kiezen tussen geen cookies, alleen functionele cookies of ook analytische cookies. Heb je onze website eerder bezocht en wil je jouw cookie instellingen bekijken en/of wijzigen, dan vind je linksonder onze website een knop met Cookiebeleid. Daarmee kun je jouw cookie instellingen inzien en wijzigen.
Werking functionele cookies
De website van KaperGerlings gebruikt functionele cookies voor een goede werking van de website. Deze cookies zorgen ervoor dat onze website weet dat jij een bezoeker bent en snel de juiste informatie kan tonen. Functionele cookies komen altijd op jouw computer te staan. Je krijgt hiervoor geen melding om toestemming te geven.
Functionele cookies die nodig zijn
Cookiemelding-cookie
Het Cookiemelding-cookie onthoudt of jouw computer cookies wel of niet accepteert, zodat je deze vraag niet meerdere keren moet beantwoorden. Deze cookie (cookiesDirective) blijft op jouw computer staan voor 1 jaar vanaf het moment dat jij akkoord bent gegaan met het gebruik van cookies.
Sessie-cookie
Dankzij het sessiecookie weet onze website dat jij een bezoeker bent. Deze sessiecookie verdwijnt als je onze website verlaat.
Server-cookie
Ook de server-cookie is gebonden aan jouw bezoek en noodzakelijk voor het functioneren van onze website. Deze cookie wordt automatisch verwijderd als je onze website verlaat.
Werking analytische cookies
Met analytische cookies analyseert KaperGerlings hoe bezoekers zijn website gebruiken, bijvoorbeeld hoe vaak zijn website wordt bezocht, op welke pagina zij aankomen op zijn website en op welke pagina’s het meest wordt geklikt.
Analytische cookies die wij gebruiken
Google analytics
Met Google Analytics wordt op elke pagina bijgehouden waar je bent op onze website. Dankzij deze informatie weten wij of onze website doet waarvoor hij gemaakt is. De verzamelde informatie is anoniem (zonder herkenbaar ip-adres) en niet naar jou terug te herleiden. Google gebruikt meerdere cookies om jouw gedrag te analyseren. Dit zijn:
Cookie naam |
Vervalperiode |
_ga |
2 jaar (telkens opnieuw verlengd als u onze website bezoekt) |
_gid |
1 dag |
_gat |
½ uur vanaf het vertrek van onze website blijft |
Wijzigingen Privacy- en cookieverklaring
Wij kunnen deze Privacy- en cookieverklaring wijzigen. Als je graag wilt weten hoe KaperGerlings jouw gegevens beschermt en gebruikt en welke cookies wij gebruiken voor welke doelen, dan raden wij je aan deze Privacy- en cookieverklaring regelmatig te lezen. KaperGerlings heeft deze privacy- en cookieverklaring voor het laatst gewijzigd op 13 april 2020.